ZIGAZAGA

Ultimo video

sábado, 20 de agosto de 2016

Montsant (Primera Etapa) 16-08-2016

Primera etapa de la circumval·lació del Montsant.
Després d'esmorzar a la Vilella Baixa, emprenem un camí de fortes pendents cap a la Vilella Alta i confirmem que aquests noms no estan triats a l'atzar.
Seguim pujant i ens aturem per fer la visita a la Cartoixa d'Escaladei, primera cartoixa de la península ibèrica fundada al segle XII. El Prior de la cartoixa exercia les funcions de Presi de tot el Priorat.
Seguim pujant i ens arribem a la Morera del Montsant. No trobem cap lloc per dinar, així que baixem fins a Cornudella i dinem a la Plaça, al costat del típic circuit de karts.
Després d'una breu visita al pantà de Siurana, tornem a pujar fins a l'ermita de Sant Joan del Codolar.
Ja s'han acabat les pujades i ara comença la part complicada. Ens fiquem pel GR-174, també conegut com el camí de la Llisera. És un corriol estret, amb trams pedregosos i esglaons, però amb unes vistes espectaculars.
Passem pel poble abandonat d'Albarca i arribem a Ulldemolins amb la última llum del dia.